Czy czereśnie są dobre na odchudzanie?

Odmian czereśni na świecie mamy ponad 500, a czas gdy urzędowały na naszych stołach był już przed czasem przyjścia Jezusa. Występuje różne odmiany zawierające barwy czerwone po czarne.
Dla wielu z nas na myśl o czasie wiosenno-letnim przychodzi do głowy myśl o świeżych owocach i warzywach. Jednak większość spożywa wiele produktów przetworzonych zaczynając od fast food kończąc na konserwach, spożywamy też coraz większe ilości cukrów, które są ukryte w różnych typach produktów. Zapominając ile cennych wartości dają nam owoce. I jak zbawienny wpływ na nas mają.

Właściwości lecznicze

Czereśnie chodź zawierają cukier, prawie 20 g w jednej filiżance. Cukier ten w głównej mierze składa się z fruktozy czyli naturalnego cukru. W odpowiednich ilościach mają działania odchudzające.
Dzięki witaminie C jedzenie czereśni mają wpływ na nasz wygląd i zahamowanie oznak starzenia.

Zaspokajają głód przez co spożywamy mniej czując się nasyceni. Nie działają tak silnie oczyszczająco jak czosnek jednak mają podobne właściwości. Mimo zawartości 80% wody, nie zatrzymuje się w naszych tkankach. Występuje działanie moczopędne pozwalające na szybsze pozbycie się wody zbędnej w organizmie co wpływa na odchudzanie. Łagodzą stany zapalne stawów używa się ich przy leczeniu artretyzmu.

Dodanie do naszych posiłków czereśni mrożonych, a najlepiej świeżych na co dzień, nie spowoduje, że staniemy się otyli. Jedząc nawet spore ilości. Mało tego może za to nam pomóc w osiągnięciu dobrej sylwetki, jak i formy i witalności w ciągu dnia. A z czasem może i zrzucimy z ich pomocą parę zbędnych kg.

Oczywiście wszystko pod pewnymi warunkami. Choć daleko tu mówić o poprawie naszej sylwetki przez same jedzenie czereśni i zgubienia paru kg w krótkim czasie. Gdyż ciężko będzie spożywać tylko czereśnie, a organizm będzie się domagał czegoś innego.

To jednak mają wpływ na naszą wagę. Jednak, nie zachowując przy tym równie ważnych rzeczy, nie osiągniemy efektu. Musimy przy tym pamiętać, o wielu innych podstawowych sprawach choćby o naszej aktywności w ciągu dnia czy odpowiednio długim snu. Ale również wiele wszelkich innych czynników będzie miało na to wpływ czy często spożywamy alkohol, ile dostarczamy innych kcal z pożywienia kończąc na naszych genach, które możemy jednak bardziej lub mniej oszukać.

Witaminy, minerały, antyoksydanty i błonnik

Taka mała przyjemność w dodatku bardzo słodka ma w sobie ok 50-60 kcal na 100 g. Dostarczy nam bogactwo witamin czy minerałów. Zawiera choćby witaminy z grupy B również C,A i E oraz dużo potasu, wapń i fosfor. Znajdziemy też w mniejszych ilościach żelazo, mają w sobie błonnik pokarmowy i tylko 3 % tłuszczu na 1kg oraz niski stopień glikemiczny 23.

Ten błonnik będzie miał wpływ na to, abyśmy czuli sytość i nie sięgali po słodycze. Także jedzenie czereśni pomoże nam w utrzymaniu optymalnego zdrowia i dobrego samopoczucia w każdym dniu. Mają właściwości moczopędne przez co oczyszczają nasz organizm z zalegających szkodliwych substancji.

Błonnik zawarty w owocach jest szczególnie dobry w odchudzaniu, ponieważ , pomaga zachować sytość na dłużej. Kiedy odżywiasz się w bogate w błonnik produkty, takie jak owoce czereśni, jest mniej prawdopodobne, że będziesz podjadać przekąski między posiłkami lub przejadać się podczas posiłków.

Także już samo to jak wiele dobrych i cennych witamin się w nich znajduję warto już samo to spożywanie ich. W okresie zimowym możemy bardziej skorzystać z mrożonek, które niestety nie dadzą, już nam takich walorów smakowych jak świeża czereśnia.

Zastosowanie czereśni

Sposobów mamy całe mnóstwo. Owoce możemy użyć w koktajlach z dodatkiem jogurtu czy samego mleka. Doskonale sprawdzą się w różnych ciastach kruchych przez co możemy użyć mniej samego cukru. Świetnie sprawdzi się również w deserach z dodatkiem lodów. Możecie również przyrządzić pyszne dżemy, kompoty, herbaty czy soki. Rzadko, ale używa się również do przyrządzenia sosu jako świetny sposób na niedzielny obiad z mięsem. Dla bardziej wykwintnych smakoszy można ich użyć jako nalewki czy likiery.

Zajadać się nimi możemy kiedy tylko przyjdzie nam ochota. Choć zawierają w sobie witaminy i naturalną fruktozę to lepiej dodać je między posiłkami do obiadu, po śniadaniu czy przed kolacją, a mała ilość nie zaszkodzi nawet przed snem.

Dieta czereśniowa bycie na diecie, nie oznacza zaraz, że ​​musisz zrezygnować z jedzenia czegoś słodkiego. Zajadając się świeżymi owocami warto zachować jak zawsze we wszystkim umiar. Mówi się, że śmiało można spożywać dwa, a nawet trzy kubki czereśni jak ktoś ma taką ochotę.

Przeciwskazania

Odpowiednie będą też dla cukrzyków nie ma w nich wiele cukrów z glukozy czy sacharozy. Każdy kto ma jakiekolwiek problemy z żołądkiem czy też wrzody zapewne będzie musiał je ograniczyć z względów przeczyszczających. Warto dodać, aby unikać zajadania się nimi na pusty żołądek i popicia wodą. Gdyż wiemy, że taka sytuacja może spowodować u nas biegunkę zwłaszcza u osób z wrażliwością żołądkową.

Gdzie była już stosowana?

Wieki temu używano ich, już do zaburzeń w pracy serca. Pestek używano ponoć jako olejek z miażdżenia nasion. Co do samych pestek przy połknięciu to mogą spowodować u nas zatrucia, a nawet śmierć. Wystarczy spożycie ich kilkunastu sztuk przez zawartą w nich trującą amigdalinę.

Ze współczesnych badań wynika, że czereśnie mają także wiele innych nie odkrytych właściwości zdrowotnych. Wciąż trwają różne badania pod kątem choćby odchudzania. A na rynku zagranicznym pojawiły się produkty lecznicze z składu czereśni. Aktualnie trwają badania, jak czereśnie mogą wpłynąć na nasze odchudzanie.

Cena czereśni

Ceny czereśni dla wielu budzą ogromne zaskoczenie widząc cenę 260 zł/kg nie dowierza własnym oczom. Na szczęście ceny aktualnie mocno spadły w zależności od miejsca zakupu czereśni. Możemy je dostać aktualnie już za ok 40zł/ kg to wciąż cena, która może zniechęcić niejednego do zakupu. Zwłaszcza gdzie w dobie inflacji ceny poszły w górę staramy się oszczędzać. A dziś same czereśnie można uznać niemal za towar luksusowy.

Dodać warto że ceny rok temu o tej porze wynosiły nawet kilkanaście złotych do dwudziestu paru. Czereśnie wciąż nie dostaniemy w każdym miejscu co ma wpływ też na cenę. Mimo mniejszej ilości dostępnych na rynku wciąż powinniśmy dostać je na targach owocowo-warzywnych.


Ranking produktów na Odchudzanie - Listopad 2022 r.

Czym są tabletki na odchudzanie oraz analiza.

Ostatnia aktualizacja rankingu: 05.12.2022

Podsumowanie

Warto więc jeść czereśnie już nie tylko ze względów smakowych, ale i zdrowotnych. Dla każdego będzie to dodatkowy powód do jedzenia ich z myślą, że przez nie nie utyją. A nawet będą służyć i pomogą w czasie odchudzania. Na brak efektów, a nawet zwiększenie wagi nie zrzucimy więc na czereśnie. Prowadząc zły tryb życia i odżywiania.

Nie wiem czy schudł ktokolwiek głównie siedząc i zajadając się czymkolwiek. Zjadając 1 kg tego owocu na dzień, będzie to podobna ilość kcal do zjedzenia jednego pączka. A aż 10 kg czereśni będzie odpowiadało tłuszczu zawartego w jednym standardowym pączku. Kończąc temat czereśni czy warto myślę osobiście, że tak czereśnie to wartościowy owoc.

Alicja Król

✓ Zweryfikowany
Alicja Król

Absolwentka medycyny w zawodzie dietetyki. Dietetyka i zdrowe jedzenie nie jest mi obce. Trening personalny w temacie odchudzania i układania jadłospisów to jest to co lubię. Publikuję aktualne recenzje i opinie.

Autorem artykułu jest Alicja Król

Absolwentka medycyny w zawodzie dietetyki. Dietetyka i zdrowe jedzenie nie jest mi obce. Trening personalny w temacie odchudzania i układania jadłospisów to jest to co lubię. Publikuję aktualne recenzje i opinie.

✓ Zweryfikowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *