Jak często trzeba biegać, żeby schudnąć?

Rozpoczynasz lub niedawno rozpoczęłaś odchudzanie? Masz już zamówione pudełka z dietetycznym jedzeniem albo zrobione jadłospisy ze zliczonymi skrupulatnie kaloriami w każdym posiłku? Ale chcesz, żeby ten proces był pełniejszy i szukasz dla siebie odpowiedniej formy aktywności? Przeczytaj ten artykuł i sprawdź czy może to właśnie bieganie jest dla ciebie!

Co się składa na odchudzanie?

Praktycznie każda zdrowa osoba, która ma za sobą proces utraty na kilogramów i centymetrów, może się podzielić trochę inną historią. Sposobów, które można zastosować w swoim trybie życia po to, by schudnąć, jest wiele. I z pewnością o co najmniej kilku z nich słyszałaś. Wszelkie diety eliminujące konkretne produkty, rezygnowanie tylko ze słodyczy albo w ogóle z węglowodanów, okna żywieniowe i inne tego typu wymysły mają już wielu “wyznawców”.

Dlaczego aktywność fizyczna jest taka ważna?

Najczęściej przytaczanym sposobem na odchudzanie, głównie przez osoby wykształcone w kierunkach dietetycznych, jest połączenie odpowiedniej diety i aktywności fizycznej. To drugi element tego równania sprawia najwięcej problemów. Nie jesteśmy najbardziej wysportowanym społeczeństwem, nie mamy kultury uprawiania sportu. Rozpoczynanie aktywności przy okazji odchudzania jest często pierwszym podejściem do sportu po latach od znienawidzonych obowiązkowych zajęć na salach gimnastycznych w liceum czy na studiach.

W takich okolicznościach warto nie stawiać sobie wysokich oczekiwań, którym mogą nie podołać ani nieprzyzwyczajone ciało, ani zniechęcona od samego początku głowa. Aby osiągnąć sukces i zakończyć odchudzanie z kilkoma kilogramami mniej musisz uświadomić sobie, że jeżeli nie jesteś pasjonatką uprawiania sportu, to zanim nią zostaniesz, upłynie trochę czasu. Musisz znaleźć aktywność, która nie będzie cię dużo kosztować, a która da ci poznać wpływ endorfin.

Dyskusje na temat popularności piłki nożnej bardzo często podkreślają, że jest ona tak powszechna, że względu na to, że to sport, który może uprawiać absolutnie każdy, bo jak żaden inny, nie wymaga wielkich nakładów kosztów. W tych rozmyślaniach raczej nie bierze się pod uwagę biegania. Bo to właśnie bieganie nie wymaga od ciebie prawie nic na początek. Nic oprócz chęci.

Przeczytaj również:  Bloker apetytu - Jaki najlepszy naturalny bloker apetytu?

Nie daj sobie wmówić, że potrzebujesz specjalistycznych butów za kilkaset złotych, czy pasującego stroju. Ubierz się w cokolwiek, w czym będzie ci wygodnie, włóż sportowe buty, które już masz w szafce i ruszaj. Najlepiej wybierz prostą trasę, blisko domu i pamiętaj, by wysiłek rozłożyć w dwie strony, tak by nie musieć przejmować się czekającym na ciebie powrotem.

Co jeszcze może przekonać cię do rozpoczęcia biegania? Weź pod uwagę to, że jest dużo łatwiejsze niż rozgryzienie siłownianych sprzętów, możesz je uprawiać w każdym miejscu, nie musisz przemieszczać się do konkretnego miejsca na ustaloną godzinę, tylko zachowujesz całkowita wolność pod względem planowania treningu. Do tego omijasz tłumy, nie musisz liczyć na niezawodność koleżanki, z którą na przykład mogłabyś się umówić na tenisa.

Jak zacząć?

Nie wiesz, jak zacząć? Na początek ustal sobie cel. W tym przypadku jest to odchudzanie, wprowadzenie sportu do życia. Nie planujesz startu w zawodach przełajowych czy innej imprezie biegowej, przynajmniej na początku. Dlatego wybierz moment w ciągu dnia, gdy jesteś wolna od obowiązków i wypoczęta, zjedz posiłek przedtreningowy, zrób porządną rozgrzewkę i wybiegnij na najbliższą płaską trasę. Na koniec pamiętaj o ponownym rozciąganiu, żeby uniknąć bólów mięśni.

Najważniejsze, żeby nie przesadzić z ilością aktywności i nie zmęczyć lub uszkodzić w ten sposób swojego ciała. Tak naprawdę najważniejsze to słuchać swojego organizmu. Jeżeli dzień po bieganiu nie czujesz się na siłach, by znowu ruszyć w trasę, to tego nie rób! Specjaliści nie mają wątpliwości, że jeżeli jesteś dopiero początkującym biegaczem trzy lekkie lub dwa mocniejsze treningi będą wystarczające.

Poza tym pamiętaj, żeby skupiać się na progresie, a nie na tym, by jak najszybciej przebiec 20 kilometrów na pierwszym treningu, a potem nie być w stanie ruszyć się przez trzy tygodnie. Jeden zbyt mocny trening spali o wiele mniej kalorii niż kilka nawet dużo lżejszych. Dlatego skupiaj się na delikatnym podkręcaniu tempa i wydłużaniu aktywności, w ten sposób spalisz kalorie i niemal niepostrzeżenie osiągniesz swoją najlepszą formę biegową.

Przeczytaj również:  Biostinex - Opinie i analiza produktu na odchudzanie

Aktywność fizyczna w odchudzaniu

W ten sposób wyrobisz pozytywne nawyki. Tak samo jak po zakończeniu diety nie powinnaś wracać do negatywnych wzorców, tak bardzo ważne jest, żebyś nie traktowała przygody ze sportem jako chwilowej. Oczywiście, bieganie przyspieszy proces odchudzania i sprawi, że twoja sylwetka będzie wyglądała zdrowo, sprawi, że będziesz umięśniona i nie pozostawi luźnej skóry. Ale odchudzanie powinno, być momentem, w którym zaczynasz dbać o zdrowie.

Specjaliści niemal chórem mówią, że sport to zdrowie. To hasło brzmi może nieco infantylnie i pewnie między innymi dlatego, mało kto naprawdę bierze je do serca. Sport kojarzy się i u kobiet i u mężczyzn z dążeniem do konkretnej sylwetki. Ale nie bez powodu aktywność fizyczna jest podstawą piramidy zdrowia, jest konieczny do zachowania zdrowia, wpływa przecież na każdy kluczowy układ w organizmie.

Kalorie spalane przy bieganiu

Obliczyć dokładną liczbę kalorii, które spalisz przy jakiejkolwiek aktywności nie jest łatwo. Wpływa na to bowiem wiele czynników: długość aktywności, twoja waga, poziom intensywności wysiłku. Dla uproszczenia jednak przyjmuje się, że pół godziny biegu spokojnym, ale nie najniższym tempem spali około 300 kalorii. Oczywiście, im dłuższy i intensywniejszy wysiłek, tym więcej kalorii spalisz.
Inne aktywności
Jak na tym tle wyglądają inne sporty? Przez pół godziny bardzo intensywnie jeżdżąc na rowerze spalisz podobną ilość kalorii, ale już ten sam czas przeznaczony na marsz lub siłownię to kolejno 150 i 110 spalonych kalorii.

Zapotrzebowanie kaloryczne jest stałe i określa się je na podstawie, wieku, wagi i wzrostu oraz właśnie ilości spalanych kalorii na podstawowe funkcjonowanie organizmu i dodatkowe aktywności – jak praca i sport. Zwiększenie liczby kalorii, które spalisz będzie równoznaczne z tym, że zwiększy się tak zwane zapotrzebowanie dzienne. I dzięki temu będziesz mogła jeść trochę więcej – ale wciąż zdrowych rzeczy!

Przeczytaj również:  Imbir na odchudzanie

Pamiętaj, aby część z kalorii w ciągu dnia treningowego przeznaczyć na jedzenie o niskim indeksie glikemicznym, które pomoże ci przeżyć wysiłek bez nadszarpywania zdrowia i głodowania.

Dlaczego tak często podkreślam, że odchudzanie i podejście do biegania powinno opierać się na zdrowiu? Zwyczajnie dlatego że to najmądrzejsze podejście, które zapewni twojemu ciału odpowiedni stan. Ale jeżeli to do ciebie nie przemawia – wyobraź sobie hipotetyczną sytuację. Biegasz dwie godziny, by spalić 600 kalorii – chcesz by ten wysiłek był wart połowy odgrzanej pizzy z odrobiną sosu?

Oczywiście, wszystko powyżej odnosi się głównie do osób, które dopiero planują rozpoczęcie regularnego biegania. A co z osobami, które już od jakiegoś czasu biegają i niepostrzeżenie podniosły swoją sprawność o poziom lub kilka. Łączy się to z liczbą spalonych kalorii, bo przecież to oznacza dłuższe i mocniejsze treningi, które w zupełnie inny sposób przekładają się na organizm.

Czujesz, że jesteś już na takim poziomie? Może nawet myślisz, żeby zgłosić się do jakichś zawodów? W takim wypadku przelicz jeszcze raz swoje zapotrzebowanie, ponieważ potężny wysiłek może przynieść negatywne skutki dla głodnego organizmu. Z drugiej strony rozpoczęcie jedzenia intuicyjnego, bez liczenia kalorii, mogłoby się nie sprawdzić i cały ogromny wysiłek przeznaczony na odchudzanie spełznąłby na niczym.


Ranking produktów na Odchudzanie - Lipiec 2022 r.

Czym są tabletki na odchudzanie oraz analiza.

Ostatnia aktualizacja rankingu: 05.07.2022

Podsumowanie

Więc, jak często trzeba biegać, żeby schudnąć? Już na pewno wiesz, że wszystko zależy od ciebie. Od tego, ile może znieść twoje ciało, bez doprowadzania do kontuzji. Jak bardzo zależy ci na podniesieniu sobie ilości kalorii. Od twojego poziomu. Pamiętaj, by plan żywieniowy i sportowy zawsze trzymały się tej najważniejszej zasady – musisz spalać więcej kalorii niż spożywać.

Autorem artykułu jest Alicja Król

✓ Zweryfikowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.