Arginina – Pytania i odpowiedzi

Uważa się, że arginina ma pozytywny wpływ na różne obszary i funkcje organizmu. Ale jak dokładnie substancja ta wpływa na wysokie ciśnienie krwi, jakie korzyści aminokwas ten przynosi w sporcie i jaki może mieć wpływ na męską potencję i samopoczucie kobiet?

W tym artykule odpowiemy na najważniejsze pytania dotyczące działania tej specjalnej substancji. W ten sposób można uzyskać przegląd i ostatecznie zdecydować, czy arginina jest dla Ciebie odpowiednia.

Co to jest arginina i z czego dokładnie się składa?

Substancja ta jest półniezbędnym aminokwasem produkowanym przez organizm. Jednak ilość aminokwasów produkowanych przez organizm nie wystarcza do całkowitego pokrycia zapotrzebowania organizmu. Substancja ta może być przyjmowana z pokarmem lub jako suplement diety.

Arginina występuje głównie w nasionach, orzechach, drobiu i owocach morza. Poprzez odpowiednie dostosowanie diety można optymalnie pokryć dzienne zapotrzebowanie.

Ważne fakty Argininy

  • Arginina może zwiększać sprawność seksualną u mężczyzn oraz wspomagać wytrzymałość i maksymalną wydajność w sporcie.
  • Substancja ta jest jednym z aminokwasów, które mogą pomóc w zapobieganiu i leczeniu wysokiego ciśnienia krwi. Przepływ krwi w naczyniach krwionośnych może być dodatkowo zwiększony poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych.
  • Ten specjalny aminokwas może pomóc w zauważalnym zmniejszeniu dyskomfortu u kobiet podczas miesiączki.

Pozytywne skutki stosowania argininy: co powinieneś wiedzieć

Przed podjęciem decyzji o zażywaniu suplementu należy zapoznać się z dokładnym sposobem działania tego suplementu diety. Następnie odpowiemy na najczęściej zadawane pytania dotyczące działania argininy.

Jak działa arginina podczas intensywnych treningów sportowych?

Aminokwas ten jest składnikiem białek, a tym samym ważnym elementem mięśni i enzymów. Dlatego też zaleca się, aby podczas intensywnego wysiłku sportowego zadbać o dostarczenie wystarczającej ilości argininy.

Przeczytaj również:  Niedobór serotoniny

Zrównoważona dieta pokrywa już znaczną część zapotrzebowania na argininę.

Rozszerzające naczynia krwionośne działanie tlenku azotu poprawia przepływ krwi w mięśniach. Tlen i składniki odżywcze lepiej docierają do mięśni, co prowadzi do naturalnej poprawy samopoczucia i wydolności organizmu. Silniejsze mięśnie pozwalają na bardziej intensywny trening, co może mieć wpływ na wytrzymałość i wydajność.

W jaki sposób arginina wpływa na ciśnienie krwi?

Odpowiednie spożycie tej substancji pozwala zapobiegać i leczyć miażdżycę, wysokie ciśnienie krwi i problemy sercowo-naczyniowe. Jest to związane z powstawaniem tlenku azotu. Miażdżyca to stwardnienie tętnic, które zwiększa ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Arginina jest ważna w procesie tworzenia tlenku azotu (NO).

Tlenek azotu z kolei rozszerza naczynia krwionośne, pobudzając krążenie krwi. Przyjmowany doustnie może pomóc w obniżeniu skurczowego i rozkurczowego ciśnienia krwi. Substancja ta nie jest jednak jedynym środkiem przeciwnadciśnieniowym. Diagnozę nadciśnienia i dokładne leczenie należy zawsze omówić z lekarzem.

Jak działa ta substancja, zwłaszcza u mężczyzn?

Często mówi się, że arginina może pomóc w problemach z potencją. Problemy z potencją, znane również jako zaburzenia erekcji, mogą mieć wiele różnych przyczyn. Należą do nich czynniki hormonalne lub urologiczne, a także choroby naczyniowe lub wysokie ciśnienie krwi. U mężczyzn z zaburzeniami erekcji często występuje mniejsza ilość tego aminokwasu we krwi.

Ta szczególna substancja rozwiązuje ten problem, rozszerzając naczynia krwionośne i poprawiając w ten sposób przepływ krwi. Przyjmowanie około 5 g dziennie może prowadzić do trwałej poprawy i zwiększenia sprawności seksualnej.

Jak działa arginina, szczególnie w przypadku kobiet?

Aminokwas ten może mieć pozytywny wpływ na typowe dolegliwości kobiece. W przypadku skurczów menstruacyjnych i w okresie menopauzy arginina może stymulować krążenie krwi, a tym samym łagodzić skurcze. Aby uzyskać optymalny efekt w takich sytuacjach, często zaleca się łączenie go z innymi suplementami diety.

Aminokwas ten może również przyczynić się do poprawy samopoczucia w czasie ciąży. Może również zmniejszyć ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego. Stan przedrzucawkowy charakteryzuje się wysokim ciśnieniem krwi i postępującym uszkodzeniem narządów. Zwykle występuje w drugiej połowie ciąży.

Jak długo działa arginina?

Czas trwania efektu działania substancji jest niezależny od dawki. Jeśli chcesz zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość, możesz zażyć substancję na 20-30 minut przed treningiem. Efekt działania aminokwasu utrzymuje się zwykle przez trzy godziny. Arginina powinna być przyjmowana na pusty żołądek, aby zapewnić optymalne wchłanianie.

Przeczytaj również:  Suplementy na mięśnie

Jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie na argininę?

Dzienne zapotrzebowanie na ten aminokwas jest praktycznie takie samo dla dzieci i dorosłych. Dzieci potrzebują 4-6 g tej substancji dziennie. W normalnych warunkach życia dorosły człowiek potrzebuje 2-5 g argininy dziennie. Jednak to, ile aminokwasów potrzebujesz, zależy w dużej mierze od Twojego stylu życia i diety.

Osoby trenujące bardziej intensywnie potrzebują 5-8 g tej substancji dziennie. To zwiększone zapotrzebowanie może wynikać z większej aktywności mięśni. To zwiększone zapotrzebowanie może wynikać z aktywności mięśni i utrzymywania zapotrzebowania na argininę podczas ćwiczeń.

Normalna, zrównoważona dieta zawiera około 5,5 g tego aminokwasu dziennie. Nie dotyczy to osób stosujących dietę wegańską lub wegetariańską. W takim przypadku zazwyczaj mniejsza ilość substancji jest przyjmowana z pożywieniem.

Jaka dawka ma jaki efekt?

Idealna dawka substancji zależy od objawów i/lub celów pacjenta. Jeśli chcesz zwiększyć swoją wytrzymałość i poprawić wydajność, dawka powinna być wyższa niż dzienne zapotrzebowanie.

  • Poprawa wydolności sportowej: do 8 g dziennie.
  • Zwiększenie siły działania: do 6 g dziennie
  • Wysokie ciśnienie krwi: do 5 g dziennie
  • Kobiecy dyskomfort: Do 5 g dziennie

Podane tu dawki są dawkami zalecanymi. Jeśli zdecydujesz się na przyjmowanie argininy, zwłaszcza jeśli cierpisz na jakąś chorobę, poproś lekarza o informacje na temat możliwych skutków ubocznych i interakcji.

Jakie są alternatywy dla argininy?

Alternatywy dla argininy zależą od powodów jej przyjmowania. Oto trzy produkty o działaniu podobnym do tego aminokwasu.

  • Magnez
  • BCAA
  • Żeń-szeń

Poniżej opisano mechanizm działania i formy dawkowania tych produktów.

Magnez

Magnez, podobnie jak arginina, może pomóc w obniżaniu i leczeniu wysokiego ciśnienia krwi. Jest on również ważny dla skurczu mięśni, co ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Magnez może być przyjmowany w różnych postaciach. Na przykład można ją przyjmować w postaci tabletek (tabletek musujących), proszków lub kapsułek.

BCAA

Podobnie jak arginina, ten suplement jest często stosowany do wspomagania budowy mięśni. Czerpie energię z własnej masy mięśniowej organizmu, dzięki czemu może zapobiegać ewentualnej utracie masy mięśniowej. Aminokwasy BCAA są zazwyczaj dostępne w kapsułkach, które zawierają już wymaganą dawkę.

Przeczytaj również:  Produkty na zaparcia

Żeń-szeń

Żeń-szeń pochodzi z Korei i, podobnie jak arginina, może mieć pozytywny wpływ na męską siłę. W tym celu często przeprowadza się kurację żeń-szeniową, której efekt pojawia się zwykle po dwóch lub trzech tygodniach. Żeń-szeń może być przyjmowany w postaci tabletek i kapsułek, dla których istnieją już odpowiednie zalecenia dotyczące dawkowania.

Jak przyjmuje się argininę?

Arginina jest dostępna nie tylko w naturalnej żywności, ale także w postaci tabletek, proszków i kapsułek. Poniżej wymieniono zalety i wady każdej z form podawania leków.

Arginina w proszku

Arginina w proszku pozwala na dostosowanie dawki do własnych potrzeb. Jest on jednak trudniejszy w podawaniu, ponieważ proszek należy rozpuścić lub przyjąć z posiłkiem.

Zalety

  • Użytkownik może dostosować dawkę
  • Niedroga strona

Wady

  • Trudniejszy transport

Tabletki z argininą

Tabletki są popularnym sposobem przyjmowania większej ilości argininy. Dawkowanie jest już podane i można je znaleźć na opakowaniu lub w instrukcji użycia, w zależności od producenta. W ten sposób można dostosować dawkę, aby uzyskać pożądany efekt.

Zalety

  • Bardzo łatwe dozowanie
  • Elastyczność i możliwość zabrania w dowolne miejsce

Wady

  • Nieodpowiednie dla osób, które mają trudności z przyjmowaniem tabletek lub kapsułek

Kapsułki z argininą

Kapsułki z argininą mogą być przyjmowane o dowolnej porze i w ściśle określonych dawkach. Nie można jednak dostosować dawki w kapsułce w taki sam sposób, jak w przypadku tabletek lub proszku.

Zalety

  • Elastyczny wlot
  • Łatwe dozowanie

Wady

  • Stała dawka w jednej kapsułce

Jakie działania niepożądane może powodować arginina?

Zwykła dawka argininy zwykle nie powoduje działań niepożądanych. Nawet dawki powyżej 8 mg nie stanowią powodu do niepokoju. Jednak duże dawki mogą powodować mdłości, swędzenie, ból głowy lub biegunkę. Interakcje leków należy omówić z lekarzem.

Podsumowanie

Jeśli chcesz stosować argininę jako suplement diety, upewnij się, że jest ona odpowiedniej jakości i w odpowiedniej dawce. Zaleca się również konsultację z lekarzem w przypadku jednoczesnego przyjmowania leków na receptę.

Substancja ta jest lekiem stosowanym w zapobieganiu i leczeniu wysokiego ciśnienia krwi. Może złagodzić problemy kobiet i zwiększyć szanse mężczyzn, między innymi dzięki poprawie krążenia krwi. Podczas intensywnego uprawiania sportu arginina może zwiększyć wydajność i wytrzymałość oraz pomóc wzmocnić mięśnie.

Autorem artykułu jest Alicja Król

✓ Zweryfikowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.